한국교육과정평가원 [연구 보고] Introduction of formative assessment system to support 본문 설명 : Introduction of formative assessment system to support customized education(Ⅳ) 분류체계 : 교육 기관명 : 한국교육과정평가원 바로가기 : https://www.data.go.kr/data/15048808/fileData.do 키워드 : KICE@연구보고서@영문초록 기관명 한국교육과정평가원 한국교육과정평가원 [연구 보고] Toward the enhancement of reading competency in the dig View 한국교육과정평가원 2020 한국교육과정평가원 연구 성과 발표회 View 한국교육과정평가원 [연구 보고] 재외 한국학교 교육과정 운영 개선 방안 View 한국교육과정평가원 [연구 보고] 초·중학교 학습부진학생의 성장 과정에 대한 연구(Ⅱ) View 한국교육과정평가원 [연구 보고] Research on Educational Support for General High School View 한국교육과정평가원 [연구 보고] Facilitating the Link between Local Communities and Phy View 한국교육과정평가원 [연구 보고] An International Collaborative Study of GCED Policy and View 한국교육과정평가원 원격수업에 따른 학생평가 제도의 현장 적합성 검토[2020 KICE 이슈페이퍼] View 한국교육과정평가원 [연구 보고] Standardization of Textbook Vocabulary (Ⅲ):Development View 한국교육과정평가원 Feature Analysis Approach for Improving Validity of Student Ass View 한국교육과정평가원 국외 COVID-19 대응 학생평가 사례분석 및 시사점[2020 KICE 이슈페이퍼] View 한국교육과정평가원 평가를 활용한 초ㆍ중등학생의 글쓰기 능력 신장 방안 연구(Ⅰ): 평가틀과 예시문항 개발 View 한국교육과정평가원 KICE 교육 데이터 통합 관리 및 활용 방안[2020 KICE 이슈페이퍼] View 한국교육과정평가원 [연구 보고] Consultation for the Development and Implementation of View 한국교육과정평가원 Improving the National Curriculum for Math and English Low Achi View 이전글 다음글 2025-05-04 22:14:19 한국교육과정평가원 [연구 보고] Introduction of formative assessment system to support